Celem kampanii jest edukacja w zakresie efektywności energetycznej ponieważ dbanie o klimat to nasza wspólna misja, a efektywność energetyczna odgrywa w tym kluczową rolę. Dzięki oszczędzaniu energii możemy nie tylko obniżyć rachunki, ale również chronić środowisko i być efektywni dla klimatu. W ramach kampanii poruszane są również praktyczne sposoby na poprawę efektywności energetycznej, zarówno z punktu widzenia mieszkańca, jak i zarządcy budynków, a także promocja naszego systemu do zarządzania energią OptiGO!
Kampania realizowana jest w Warszawie i Łodzi, a jej głównymi odbiorcami są mieszkańcy osiedli i budynków wielorodzinnych oraz zarządcy i administratorzy spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych. Efektywność energetyczna tych budynków może znacząco wpłynąć na zmniejszenie emisji CO2, co sprawi, że będziemy bardziej efektywni dla klimatu.
W ramach kampanii przygotowane zostały dwie grafiki, które będą wykorzystywane na nośnikach zewnętrznych, w kampaniach digital oraz materiałach promocyjnych tj. ulotki informacyjne czy plakaty z poradami jak oszczędzać energię w pomieszczeniach, które będą dystrybuowane do spółdzielni mieszkaniowych.
Kampania podzielona została na 3 etapy:
- We wrześniu na ulicach Warszawy pojawiły się autobusy, a w Łodzi megatramwaj z grafiką kampanii. Równolegle rozpoczęła się kampania digital.
- W październiku: na przystankach autobusowych w Warszawie i Łodzi pojawią się reklamy typu citylight.
- W listopadzie krótkie animacje będą wyświetlane w 40 punktach Poczty Polskiej w Warszawie i 20 oddziałach w Łodzi.
Na potrzeby kampanii przygotowana została również strona internetowa www.efektywnidlaklimatu.pl, ze wskazówkami dotyczącymi efektywnego działania i oszczędzania energii.
Kampania potrwa do końca listopada.